Thursday, 30 June 2011

bru abes SPM ker? ;D

kahkahkah.... bile di ingat2 balik memang klakau bunyi nye...
nie kali yg ke berape ntah org tanye aku soklan cm tuh....


dak A : awak nie umur brape?
aku : agak2??
dak A : dlm 18 @ 19 la... bru abes spm ek?
aku : ??? (wah, ade rupa ker??)
dak A : kn, btol kn?
aku : hehehe... saya dah umor 25 la...
dak A : haa!!! tipu la... muka cm dak skola jek...
aku : cet!! dh tua la... (padahal dlm aty kembang kempis kembang kempis jantung aku... bangga jap ;p)



even family aku kata prangai aku x matang... cam budak2... tue pasai kot muka aku cm budak2... hati pon cm budak2... CENGENG... ;D   xoxoxoxoxo...   pe2 je lah... yg penting kite enjoy!!  life must enjoy!!  yeay!!

kerasnye haty kau!!!

"dan bila esok, kitakn bertemu kembali....."

hmmm, mesej ar tue...

si dia : syg marahkan abg lg ker?
aku :  x balas...
si dia : syggggggg....
aku : wat xtaw...
si dia : dah2 ar tue syg.... abg mintak maaf... abg janji x akan wt lg.... syg jgn la mrahkn abg lg ek...
aku : hmmmm,,,


begitu sukar untuk aku memaafkn dye... aku pon xtaw kenapa aty aku begitu keras kali ini... walaupon dh byk kali terjadi sblom nie.... tapi kali nie hati aku benar2 terguris dgn sikapnye...sikap CEMBURU yg x tentu pasalnye tue.... dh byk kali jd bnde cmnie... dan sebanyak tue gak la aku dh bgtaw dye.... hati aku x akan brubah wlw ape pon berlaku... tp dye trus mngesyaki aku... aku dh buntu... xtaw bgaimana lg utk aku terangkan padanye... pengalaman cinta ku dulu dah byk mngajar aku erti sebuah perhubungan.... dah terlalu byk airmata yg aku alirkn untuk "si dia" suatu ketika dulu.... kini, tiada lg airmata yg harus ku alirkn utk insan yg bergelar kekasih.... itu nasihat mama yg ku ikat kemas sehingga ke hari ini... airmata sepatutnye di alirkn sewaktu selesai akad nikah dilafazkn oleh insan yg bergelar suami kau nanti..... bukan untuk dibazirkan pada sesuatu yg belum pasti utk kite... insyaALLAH ma, saye x akan lupe nasihat mama tue.....

Monday, 27 June 2011

broken-hearted =(

aku tau kau terlalu menyayangi aku... malah aku terlalu bersyukur kerna kau benar-benar menyayangi aku... tp jangan lah sampai kau mengesyaki aku curang terhadap kau... tak pernah langsung terlintas di hati ini utk menduakan kau... kerna aku lebih mengerti prasaan dicurangi... aku dan 'SI DIA'cume KAWAN... tak lebih dari tue... dan x akan lebih dr tue... dari dulu dah aku katakan, DIA hanya masa silam ku dan x akan menjadi masa depan ku... tapi kau xnak mengerti dan memahami aku... aku buntu bagaimana lagi harus aku yakin kan kau yang aku dan DIA tiada apa2 hubungan.... kau benar-benar dah mengguris hati ku... aku perlu kan masa dan ruang untuk pulihkan kelukaan ni... luka di tangan bisa sembuh tapi luka di hati mengambil masa utk sembuh semula... secara jujur ku akui bahwa sedikit demi sedikit perasaan cinta ku terhadap kau dah semakin pudar.... itu semua kerna kau tidak mempercayai aku lagi... hati aku benar-benar terguris.... padaku sekiranya kau tiada lagi kepercayaan pada aku, untuk apa lagi kite teruskan hubungan ini... kau fikirlah sebaik2nya... aku berikan kau masa dan ruang utk fikirkan mana yg terbaik utk hubungan kita...




* apa lagi yang harus aku lakukan supaya dye lebih mempercayai aku?? kongsilah nasihat dan pandangan korang.... aku benar2 buntu........ 

Saturday, 18 June 2011

cintaku yg teragung.....

Maafkan aku sekiranya tak termampu untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata rinduku padamu

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu mencintai aku kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu.....

Secebis perasaan ku hamparkan membawa sejuta harapan
Menagih cinta teragung darimu

Ku takkan bisa menjadi lebih dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu mencintai aku kerna semua yang ada

Hanyalah untukmu........

Maafkan aku sekiranya tak termampu untuk
Mencurahkan semua isi hatiku.....




p/s : before korang nk PLAY video nie, korang kene STOP kn dlu background music ni kt bwah tue sat....
video


Friday, 17 June 2011

kami sayang atok..... T_T

17.06.2008 ~ 17.06.2011

genaplah 3 tahun pemergian arwah atok menghadap illahi.... sampai arini arwah masih segar dalam ingatan kami sekeluarga... terutama skali aku kerna aku cucu yang paling rapat dgn arwah... arwah memang seorg yg tegas tp juga seorg yg penyayang.... sekalipon arwah x pernah tinggikan suara marahkn aku.... malah dia lah penyelamat bila aku kene marah dgn abah... kini tiada siapa lg yg dpt bela aku skiranya aku dimarah.... terlalu banyak kenangan aku bersamanya....  tyme aku kecik-kecik dulu, aku slalu merengek minta diriba waktu dia memandu kereta... stiap hujung minggu kalau arwah balik seremban ngan nenek, aku pasti dibawa skali...sepanjang jalan atok akan riba aku sambil drive....walaupon x dpt cecah kaki, dpt pegang stereng pon jadik lah.... =)
bukan stakat ke seremban, x kira lah kemana pon arwah pergi, pasti aku dibawa skali... lagi satu kenangan yg xpernah aku lupa,, stiap kali kalau de siaran wrestling, kitorg akan tengok sesame... kdg2 tu arwah dh masok tdo, tp bila dye dgr siaran tu start, dye tros keluar teman aku tgok skali.....satu-satunye rancangan yg dye paling x suka tengok AF.. dye cukup x suke betol tgk cite tue...  hishhhh, kalau nk diceritakn memang byk lagi lah kenangn dgn arwah....  tp ALLAH lebih sayangkn dye.... arwah atok dh menampakkn tanda2 mase majlis hari lahir anak paklang....... makanan semua dh terhidang mase tue , kebetulan aku berada kat UNISEL minggu tue aku x balik...mama cerita petang tue dorg semua panggil nama dye tp dye x menyahut cuma mata dye je yg bergerak... abah call aku cakap nak ambik aku kt kolej... mulanya aku x tahu kenapa... bila dh on the way nak balik dlm kete baru mama cerita....  masa tue hujan lebat sgt.... bagai mengerti gelora dlm hati nie... time tue hanya ALLAH je yg tahu cmne aku rase... aku berdoa sepanjang jalan, takot sgt x sempat jumpe dye sebelom dye lelapkn mata.... sampai je aku terus pegang tgn dye...aku panggil dye tp dye x menyahut... dye cume pandang aku...airmata aku jatuh melihat dye sebegitu... berat hati aku untuk melepaskan dye pergi... aku terlalu menyayangi dye... arwah adalah sebaik2 manusia yg pernah aku kenali... dye begitu disenangi oleh rakan2 nya juga... mlm tue aku berdegil utk menemani arwah tp mama xbg, kata doc cume 3 org je yg dibenarkn berada d citu... akhirnye yg tinggal nenek, pakngah dan anak lakinye... yg len2 sume balik umh.... pg tue sekitar pkol 5pg pakngah kol abah katanye arwah dh nazak sgt... kitorg bergegas ke hospital pg tue gak... sedara mara sebelah abah dh penuh dh kt hospital tue,,, doc pn kate dh mmg xde harapan, arwah disuruh bawak balik umah... aku bersama spupu2 lain duduk dikeliling arwah bacakn yasin utknya... doc wt pemeriksaan kali terakhir, dan lepas je bantuan pernafasan arwah ditarik arwah menutup matanye wt selama-lamanya.... sehingga kini, stiap kali mendengar lagu allahyarham sudirman Pelangi Petang, pasti aku akan teringatkn arwah... Ya ALLAH, begitu cepat KAU bawanya pergi.... belum puas lagi ku menikmati kasih sayangnya.... semasa hayatnya sihat, dye pernah bgtaw aku, "sempat ke x atok nak tengok kau kawen nanti? harap2 nanti laki kau jaga kau baik2"... 

Ya ALLAH, KAU tempatkan lah arwah dikalangan org2 yg beriman.... aku ingin skali lagi utk menjadi cucunya pada hayat2 ku di lain kelahiran...sesungguh aku terlalu merindui arwah..... AMIN YA RABBAL ALAMIN......

" Engkau tiba bagaikan pelangi
yang bercahya namun kau berseri 
tapi cukup menghibur hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua.. "

gambar kenangan dgn mama semasa dihari pernikahannya........ ni lah satu2 gambar arwah yg aku ade.... dan orang yang paling merindui arwah pastinya nenek....
jauh di sudut ati nenek, dye teramat merindui arwah suaminya, cuma aku sedikit terkilan kerna tiade siapa yg ingin bawak dye pergi ziarah kubur arwah suaminya... anak2 lakinye semua sibuk dgn kerja masing2... seandainya ditakdirkn aku punyai lesen, aku xkan biarkn nenek terlalu lama merindui aarwah suaminya.... lepas nie aku janji sekiranya aku diberi rezki ALLAH utk memandu dan ada kelapangan, aku sendiri akan bawa nenek... sabar yea nek.... insyaALLAH.......

Thursday, 16 June 2011

naseb baek..... kalau X...................................

tepat jam 12.00 mlm tadi, 16hb  kitorg punye tarikh anniversary yg ke 1 tahun 10bulan... cukop 2 bulan lagi genap lah perkenalan kitorg 2 tahun.. dlm 2 tahun nie rasa cm dh bertahun2 kitorg bersama.... rase cm lame jek.... padahal 2 tahun pon lum ckop agy.... hurmmm.... DAN..., seb baek dye x lupe wish kat aku, kalau x tadi memang aku akan merajuk seperti selalunya... mungkin pada korg ni benda kecik tp tidak bagi aku... mengingati tarikh2 cm ni la paling penting dan aku xnak dye pandang remeh jek... aku memang paling x suke dye lupe tarikh cmni... sedangkn tiap2 bulan kitorg wajib wish, bukan pe, cube bayangkn kalau bende sekecik cm nie pn dye xle ingat, kalau kene kat korg, korg x rase sedih ke??? takyah tipu ar... even BF korunk lmbat balas mesej pn korunk dh melenting nie kn pulak mngingati tarikh2 penting dlm hubungan korg...

pe2 pon yg berlaku antara kami, hanya kami yg paham... wlw pe pn yg terjadi, cinta ku padanya xpnah padam... adat ar kalau pompuan merajuk... bukan pe, nak perhatian lebih...  ;P

to my LOVE ,  HAPPY ANNIVERSARY.... nothings gonna change my love for u......