Friday 17 June 2011

kami sayang atok..... T_T

17.06.2008 ~ 17.06.2011

genaplah 3 tahun pemergian arwah atok menghadap illahi.... sampai arini arwah masih segar dalam ingatan kami sekeluarga... terutama skali aku kerna aku cucu yang paling rapat dgn arwah... arwah memang seorg yg tegas tp juga seorg yg penyayang.... sekalipon arwah x pernah tinggikan suara marahkn aku.... malah dia lah penyelamat bila aku kene marah dgn abah... kini tiada siapa lg yg dpt bela aku skiranya aku dimarah.... terlalu banyak kenangan aku bersamanya....  tyme aku kecik-kecik dulu, aku slalu merengek minta diriba waktu dia memandu kereta... stiap hujung minggu kalau arwah balik seremban ngan nenek, aku pasti dibawa skali...sepanjang jalan atok akan riba aku sambil drive....walaupon x dpt cecah kaki, dpt pegang stereng pon jadik lah.... =)
bukan stakat ke seremban, x kira lah kemana pon arwah pergi, pasti aku dibawa skali... lagi satu kenangan yg xpernah aku lupa,, stiap kali kalau de siaran wrestling, kitorg akan tengok sesame... kdg2 tu arwah dh masok tdo, tp bila dye dgr siaran tu start, dye tros keluar teman aku tgok skali.....satu-satunye rancangan yg dye paling x suka tengok AF.. dye cukup x suke betol tgk cite tue...  hishhhh, kalau nk diceritakn memang byk lagi lah kenangn dgn arwah....  tp ALLAH lebih sayangkn dye.... arwah atok dh menampakkn tanda2 mase majlis hari lahir anak paklang....... makanan semua dh terhidang mase tue , kebetulan aku berada kat UNISEL minggu tue aku x balik...mama cerita petang tue dorg semua panggil nama dye tp dye x menyahut cuma mata dye je yg bergerak... abah call aku cakap nak ambik aku kt kolej... mulanya aku x tahu kenapa... bila dh on the way nak balik dlm kete baru mama cerita....  masa tue hujan lebat sgt.... bagai mengerti gelora dlm hati nie... time tue hanya ALLAH je yg tahu cmne aku rase... aku berdoa sepanjang jalan, takot sgt x sempat jumpe dye sebelom dye lelapkn mata.... sampai je aku terus pegang tgn dye...aku panggil dye tp dye x menyahut... dye cume pandang aku...airmata aku jatuh melihat dye sebegitu... berat hati aku untuk melepaskan dye pergi... aku terlalu menyayangi dye... arwah adalah sebaik2 manusia yg pernah aku kenali... dye begitu disenangi oleh rakan2 nya juga... mlm tue aku berdegil utk menemani arwah tp mama xbg, kata doc cume 3 org je yg dibenarkn berada d citu... akhirnye yg tinggal nenek, pakngah dan anak lakinye... yg len2 sume balik umh.... pg tue sekitar pkol 5pg pakngah kol abah katanye arwah dh nazak sgt... kitorg bergegas ke hospital pg tue gak... sedara mara sebelah abah dh penuh dh kt hospital tue,,, doc pn kate dh mmg xde harapan, arwah disuruh bawak balik umah... aku bersama spupu2 lain duduk dikeliling arwah bacakn yasin utknya... doc wt pemeriksaan kali terakhir, dan lepas je bantuan pernafasan arwah ditarik arwah menutup matanye wt selama-lamanya.... sehingga kini, stiap kali mendengar lagu allahyarham sudirman Pelangi Petang, pasti aku akan teringatkn arwah... Ya ALLAH, begitu cepat KAU bawanya pergi.... belum puas lagi ku menikmati kasih sayangnya.... semasa hayatnya sihat, dye pernah bgtaw aku, "sempat ke x atok nak tengok kau kawen nanti? harap2 nanti laki kau jaga kau baik2"... 

Ya ALLAH, KAU tempatkan lah arwah dikalangan org2 yg beriman.... aku ingin skali lagi utk menjadi cucunya pada hayat2 ku di lain kelahiran...sesungguh aku terlalu merindui arwah..... AMIN YA RABBAL ALAMIN......

" Engkau tiba bagaikan pelangi
yang bercahya namun kau berseri 
tapi cukup menghibur hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua.. "

gambar kenangan dgn mama semasa dihari pernikahannya........ ni lah satu2 gambar arwah yg aku ade.... dan orang yang paling merindui arwah pastinya nenek....
jauh di sudut ati nenek, dye teramat merindui arwah suaminya, cuma aku sedikit terkilan kerna tiade siapa yg ingin bawak dye pergi ziarah kubur arwah suaminya... anak2 lakinye semua sibuk dgn kerja masing2... seandainya ditakdirkn aku punyai lesen, aku xkan biarkn nenek terlalu lama merindui aarwah suaminya.... lepas nie aku janji sekiranya aku diberi rezki ALLAH utk memandu dan ada kelapangan, aku sendiri akan bawa nenek... sabar yea nek.... insyaALLAH.......

No comments:

Post a Comment

❤ feel free to be my pleasure follower ❤
❤ jangan le memalu nak komen entry kite ^.^ ❤
❤ tengQ sbab sudi luangkan masa baca entry kite ❤

Note: only a member of this blog may post a comment.